Scorul acestui articol
[Total: 4 voturi. Media: 4]

Cum am promis intr-o postare anterioară, revin cu  o pagină de extrase din cartea „“ eseu a Anetei Bogdan.

Bogdan, Aneta, Branding pe frontul de Est „“ Despre reputatie, împotriva curentului , Brandient, 2011

 

Sper ca autoarea, atât de atentă și sensibilă la fondul și nuanțele unor cuvinte precum copyright, marcă, brand, să nu se supere pe mine că îmi permit, în completarea și exemplificarea unor idei din postarea anterioară, să apelez la aceste scurte citate. O fac cu admirație și bunăcredință.

 

„M-am amuzat auzindu-i pe cei responsabili cu conceptualizarea brandului de turism al României cum, în plin scandal mediatic, […] ne-au spus ce mare noroc pe capul nostru, al românilor, cu acest scandal care a generat mai multă vizibilitate decât ar fi putut să o facă o lansare normală, fără probleme. Altfel spus, vorba unui coleg: „ce noroc cu mineriada, că s-a vorbit despre brandul România mult mai mult decât ne-am fi permis noi să plătim…”.”

 

„Cei care nu înțeleg că progresul economic atrage progresul social nu au ce căuta la cârma unei țări;o țară trebuie să fie ea însăși bogată mai întâi, pentru a-și ajuta cetățenii să fie bogați. Iar în lumea de azi, atât de complexă și atât de sofisticată, este imperios nevoie de lideri educați și puternici, nu de maimuțoi populari. România, atât de needucată și de ușor de manipulat […] are nevoie mai mult ca oricând de un lider vizionar.”

 

„Las la urmă rolul statului român în susținerea și consolidarea brandurilor locale: dacă ar fi zero, ar fi incă bine, dar realitatea este că brandurile locale s-au dezvoltat în multe cazuri în ciuda politicilor economice aberante „“ așa cum se întâmplă, de exemplu, în această perioadă.”

 

„O să vi se pară ciudat dar susțin că [în România, n.a.] marile afaceri cu statul, din care s-au născut averi impresionante, au afectat brandingul: nicio companie care a făcut astfel de averi nu a construit brand și nu a investit în brand (în afară de investiția in brandurile altora, cum ar fi Ferrari, Vuitton, Armani etc). Aceste companii nu au realizat succesul prin reputație, ci prin opusul reputației, astfel că nu au avut nevoie de branding, ci dimpotrivă, au vrut să treacă  invizibile, să nu atragă atenția; numele acestor companii, conduse mai ales de politicieni sau apropiați ai acestora, sunt de cele mai multe ori generice și nu au ajuns nici cel puțin la OSIM, darămite la brand. Brandul nu le ajută ci le încurcă.”

 

„Suntem in plină criză globală și, mai ales, într-o incredibilă criză morală a României, o criză de încredere în noi înșine, în identitatea noastră și în destinul nostru. Trăim în ură, chinuindu-ne unii pe ceilalți și, după 20 de ani, am reușit să împărtășim un singur proiect „“ cel al autodisprețului național.”

 

„Regresul moral, etic, profesional din ultimii ani, prin actele de corupție și compromis uman care nu se mai termină odată, prin amatorismul ridicat la rang de politică de stat și prin lipsa de voință în a face curat în identitatea noastră și a începe să vorbim cu speranță despre viitorul nostru, ne-au târât pe cele mai de jos trepte ale unei națiuni: o mână de oameni fără credințe comune, fără reguli de urmat, fără speranță, fără viitor și fără forța de a schimba ceva.”

 

„Am șters din această carte capitolul despre brandingul de țară „“ ce aș fi putut să scriu, ca să nu sune patetic și redundant? Că avem nevoie ca de aer de un lider vizionar? Că atâta timp cât diletanții și corupții decid destinele culturii, arhitecturii, turismului, educației românești, investițiilor etc.  nu avem nicio șansă? Că nu avem ca națiune niciun fel de viziune asumată și împărtășită? Că până și ocaziile mici (pașii mici) pe care i-am fi putut face, i-am ratat „“ vezi licitația și rezultatul pentru brandul turistic al României?”

 

„Toți acești „Escu” ai politicii românești, care s-a înșirat ca într-o piesă de Caragiale „“ Iliescu, Constantinescu, Băsescu „“ au reușit să lase să se scurgă 20 de ani fără conștientizarea viitorului. Fără viziune, fără identitate, fără aspirații, fără acumulare. Nu au făcut nicio formă de management de țară: nici promovare, nici reprezentare, nici investiție, nici terapie internă de grup, au distrus resursele și au gonit peste hotare cei mai buni tineri și cele mai bune talente… iar, mai recent, au reușit „“ aici Băsescu este vedeta absolută „“ să îngroape chiar și increderea si speranța că România ar avea un viitor.”

Contele de Saint GermainLecturi impartasiteAneta Bogdan,Basescu,Brandient,branding,Constantinescu,criza Romaniei,IliescuCum am promis intr-o postare anterioară, revin cu  o pagină de extrase din cartea '“ eseu a Anetei Bogdan. Bogdan, Aneta, Branding pe frontul de Est '“ Despre reputatie, împotriva curentului , Brandient, 2011   Sper ca autoarea, atât de atentă și sensibilă la fondul și nuanțele unor cuvinte precum copyright, marcă,...Blog politic si polemic