Scorul acestui articol
[Total: 322 voturi. Media: 4.8]

 

Suntem asaltați, cam de la începutul anului, de agresivitatea È™i spiritul gregar ale unei multimi apăruta de nicăieri È™i care s-a constituit, sub o baghetă fără identitate asumată, în forță de destabilizare națională.

TefeliÈ™tii, căci la ei mă refer, au o particularitate care le defineÈ™te cât se poate de bine profilul: nu-È™i găsesc timp, o oră la patru ani, să se ducă la vot, în schimb au de risipit weekend după weekend să iasă în stradă È™i să perturbe viața cetății sub pretextul că vor să o  însănătoÈ™ească.

ObiÈ™nuiți cu abdicarea fără rezistență a lui Ponta, de după Colectiv, liberii È™i frumoÈ™ii noÈ™tri tineri au crezut că protestând carnavalesc, sub generosul slogan „žfără violență”, vor obține în continuare, la fel de simplu, răsturnarea de putere dorită. Nu s-a mai întâmplat însă aÈ™a! Actuala guvernare PSD nu cedează atât de uÈ™or.

Și atunci au trecut la planul B: inițierea de acțiuni peovocatoare.

E clar că avem de-a face cu o tactică de luptă progresivă care, când metodele de catifea nu reuÈ™esc, e menită să genereze conflicte È™i haos.

Să reamintim doar câteva provocări foarte recente la care tefeliÈ™tii au recurs:

  • jignirile repetate, dintr-o emisiune la B1TV, pe care senatorul USR Mihai Goțiu i le-a adus lui Mirel Palada;
  • atacarea lui Dragnea la ÎCCJ, când Bot È™i gaÈ™ca lui de nervoÈ™i îl jigneau grobian pe liderul PSD, aproape suflându-i în gură, È™i îi fluturau cătuÈ™e la nici 10 centimetri de tâmplă;
  • perturbarea lansării de carte a lui Dan Voiculescu, de la Târgul Gaudeamus, când aceeaÈ™i gaÈ™că de agitați striga măscări È™i cerea boicotarea editurii RAO;
  • È™icanarea bătrânului din Piața Victoriei È™i, în final, lovirea lui lăsată cu sânge pe caldarâm, de către un bătăuÈ™ tocmai bun de instituționalizat, care se evidențiase È™i la precedentele două acțiuni menționate mai sus fără ca cineva să îl întrebe de sănătate;
  • agresarea verbală de ieri, din parlament, a senatorului Șerban Nicolae, de către o domniÈ™oară angelică de la USR care îl mitralia cu jigniri greu de înghițit È™i îl filma cu cele mai clare intenții de a-l face să reacționeze necontrolat.

Nici nu È™tii, ca un om normal, civilizat È™i rănit de acuze neadevărate, cum să reacționezi. Pentru că dacă încerci să-i ignori, tăcând È™i întorcând capul, detractorii vor insista până la exasperare în agresiunea lor, vor spune că au avut dreptate È™i că te-au lăsat fără replică. Infractorule, penalule, securistule, vânzătorule de țară.  Iar dacă îți ieÈ™i din pepeni È™i reacționezi la nervi (precum Palada ori Nicolae) un infern mediatic va fi asmuțit asupra ta.

TefeliÈ™tii nu se vor împăca niciodată cu ideea „žcâinii latră, caravana trece”. Ei vor imperios să înspăimânte caravana, să o întoarcă din drum  (de data asta blocarea legilor justiției) È™i sunt gata, în fanatismul lor bionic (susținut tacit de partea musculoasă a instituțiilor statului) să recurgă la orice metode „“ mitinguri neautorizate, provocări, violențe, victimizări „“ pentru a-È™i atinge obiectivele.

Privindu-le comportamentul „“ previzibil, telecomandat, opac la argumente raționale È™i de o agresivitate ascendentă „“ mi se pare că seamănă tot mai mult a grupare legionară.

Un spirit enciclopedic, de o moralitate fără cusur, Mircea Vulcănescu, a colaborat mulți ani la ziarul Cuvântul al MiÈ™cării Legionare. Niciodată, însă, nu È™i-a pierdut luciditatea È™i măsura  când a trebuit să recunoască tarele acestei miÈ™cări: violență, fanatism, îngenuncherea spiritualității în fața angajamentului politic, subordonarea Legiunii față de Germania.

Mircea Vulcănescu a avut curajul să denunțe în luările sale de poziție din epocă modalitatea de reacție a  MiÈ™cării Legionare față de crizele sociale ale României acelor vremuri: „žun militantism politic care include agitatii, demonstratii, confruntari dure si violente cu autoritatile„. Nu vi se pare È™i o descriere extrem de fidelă a evenimentelor pe care le trăim în prezent?

Mircea Vulcănescu a numit genul acesta de reacție, prefigurând extremismul, „žactivism prin disperare”. Și a formulat următoarea definiție:

Activismul prin disperare este calea apucata de tinerii care sunt „žsanatosi biologic, dar nu si moral”!

Nemilos diagnostic. Aplicabil, vai, cât de bine, È™i tefeliÈ™tilor noÈ™tri de azi, generatori de anarhie.

Continuă Mircea Vulcănescu caracterizarea contemporanilor săi, legionarii:

„žEi se arunca, fara sa stie clar in ce scop, in bratele unei credinte fanatice, la moda, pe care nu o mai discuta […]. Acest fanatism ii face uneori indarjiti, alteori le rapeste discernamantul. Si, cateodata, omenia. Dar, parca se poate cere omenie unor deznadajduiti?”

După care, în final, Mircea Vulcănescu atrage atenția È™i asupra marii primejdii a unei astfel de încolonări doctrinare:

„žprimejdia amagirii cu iluzii si a risipirii zadarnice, dar mai ales primejdia de a sluji de unealta, de a fi folosit fara sa-si dea seama de cei abili si interesati pasc acest activism disperat, care mimeaza candid o dogmatica intransigenta.”

Am apelat la câteva crâmpeie din judecățile lui Mircea Vulcănescu, scrise acum 80 de ani, pentru că ele aparțin unui martor luminat, lucid È™i patriot al unor vremuri de tristă amintire din istoria României È™i pentru că ele se dovedesc a fi de o extraordinară actualitate.  Comparând trecutul descris de acest mare spirit cu prezentul trăit de noi, ne dăm seama că asistăm la un remake al istoriei, la un deja vu terifiant.

Se naÈ™te, sub ochii noÈ™tri, o formă ipocrită de legionarism. La fel de toxică precum originalul dar drapată în civism reformator, ceea ce o face cu atât mai periculoasă È™i de neacceptat.

Să fim atât de stupizi È™i iresponsabili încât să-i tolerăm maturizarea?

La această întrebare ar trebui să răspundă, în primul rând, protectorii, aleÈ™i, ai nației.

Contele de Saint GermainEditorialeabdicarea lui Ponta,cainii latra caravana trece,Colectiv,fanatism bionic,fara violenta,grupare legionara,legile justitiei,Mircea Vulcanescu,miting neautorizat,provocatori,remake al istoriei,spirit gregar,tefelisti  Suntem asaltați, cam de la începutul anului, de agresivitatea È™i spiritul gregar ale unei multimi apăruta de nicăieri È™i care s-a constituit, sub o baghetă fără identitate asumată, în forță de destabilizare națională. TefeliÈ™tii, căci la ei mă refer, au o particularitate care le defineÈ™te cât se poate de bine...Blog politic si polemic