Scorul acestui articol
[Total: 2 voturi. Media: 2.5]

Postul de televiziune B1TV a decis,  după “brevet” chinezesc, să copieze fără jenă formatul uneia dintre cele mai ieftine şi profitabile emisiuni ale momentului, emisiunea “În gura presei” realizată de Mircea Badea.  Astfel a apărut, programată în aceleaşi zile şi la aceleaşi  ore cu originalul, pastişa intitulată : “Lumea lui Banciu”.

Pe Radu Banciu l-am cunoscut, iniţial, ca voce. Comenta spiritual şi graseiat, alături de Radu Naum, Turul Franţei. Cei doi realizau aproape un miracol: te ţineau ore întregi, prin şarjele lor împănate inteligent cu elemente de istoria şi geografia Franţei, să priveşti la unul dintre cele mai netelegenice şi anoste sporturi.

Apoi i-am văzut şi chipul. Prin diverse emisiuni de sport, de şuetă cu băieţii la o bere, de nocturne tabloidizate. Tot mai transformat. Mereu cu o mască nouă, mereu mai incisiv, mereu mai locvace, mereu mai în faţă. Până când a obţinut propria sa emisiune cu, desigur, sarcina şi ambiţia nedeclarate de a-l depăşi pe Badea.

La început m-a amuzat în noua postură.  Aşa cum îl priveam printre picături,  în pauzele de publicitate ale emisiunii lui Mircea Badea, mi se părea că afişează un soi de jemanfişism productiv, de limbaj frust  fără microfonie,  care dădeau viaţă, pe ora sa de emisie, acelui post anchilozat. Până când, odată, întârziind asupra sa în aşteptarea finalizării unei tirade ce începuse promiţător, am fost şocat de o oribilă stridenţă: “ce pretenţii să ai de la fosila aia de Ţopescu?”!

Din păcate,  astfel de “excentrice” portretizări, de judecăţi de valoare făcute pe invers tocmai ca să intrige, aveau să se repete, să se înmulţească. Până când au devenit regulă,  motor de marketing, mijloc imund, scuzat (crede autorul) de scop.

M-am lămurit că inteligentul, spiritualul, subtilul Radu Banciu a decis, pentru rating, să se ofere spre consum. Dar nu ca o marfă de lux, accesibilă unui public elevat, ci ca o marfă de duzină destinată vulgului predominant statistic. Radu Banciu a decis să se vândă ca un produs din zona gri, ca un exhibiţionist, ca o cocotă, ca un drog uşor, contrafăcut.

Aţi văzut cum procedează cerşetorii cu infirmităţi care-şi expun repugnant cioturile sumeţându-şi mânecile cămăşii şi cracii pantalonilor? Tot aşa Radu Banciu a ales să ne dezguste cu invidia sa purulentă (această  dezgustătoare  infirmitate de caracter), lansându-se, aseară,  într-o diatribă viscerală mai vomantă decât măruntaiele înşirate pe caldarâm ale câinilor striviţi in trafic. Ţinta sa: postul Antena 3, Mihai Gâdea şi premiul tocmai obţinut de “The Poison in our Homes” la gala AIB.

Răducule, e păcat de reperele de la care te revendici. Să te prăbuşeşti din tradiţia şi aerul aristocratic al Marais-ului în trivialitatea Ferentarilor nu merită nici măcar pentru a-l învinge pe Mircea Badea. Ai reuşit caricaturizări demne de pictorii din Place du Tertre, care m-au amuzat până la lacrimi (Zânul, Hagi, Ilie Năstase); de ce e nevoie să treci în irealism, să plonjezi în ridicol, punând urechi de prost lui Ţiriac (care numai prost nu e) şi  luând la ţintă morţi calzi, încă neîngropaţi, pentru a stârni salivaţia necrofagilor ?

Contele de Saint GermainEditorialeAntena 3,Cristian Topescu,Hagi,Ilie Nastase,Ion Tiriac,Mihai Gadea,Mircea Badea,Radu Banciu,Radu Naum,Turul FranteiPostul de televiziune B1TV a decis,  după “brevet” chinezesc, să copieze fără jenă formatul uneia dintre cele mai ieftine şi profitabile emisiuni ale momentului, emisiunea “În gura presei” realizată de Mircea Badea.  Astfel a apărut, programată în aceleaşi zile şi la aceleaşi  ore cu originalul, pastişa intitulată : “Lumea...Blog politic si polemic